Biblioteksbesök

Jag och lillkillen var på biblioteket ikväll, behövde byta ut sagoböckerna lite. När man har läst "Mamma Mu bygger koja" för femtielfte gången vill man, eller i alla fall jag, ha lite variation. Eftersom lillemans syfte med besöket var att få spela dataspel (de har Mamma Mu-spelet och Bamse!) så gick själva boklåningen väldigt fort för honom. Idag var det böcker med drakar och fotbollar på som stod högst i kurs. Fortfarande är det böcker med mycket bilder som är intressantast. Väntar lite på att han ska övergå till kaptielböcker snart, men det kanske dröjer ett tag till.

När vi skulle boka en speldator säger Lilleman till bibliotekarien i inforamtionsdisken: Hur känns det att sitta här och lata sig hela dagarna? Dessutom lät han ganska så kaxig - vad säger man som medföljande vuxen? Bibliotekarien fann sig rätt snabbt och sa att hon hade fullt upp hela dagarna, eftersom folk frågade saker osv. Jag försökte mörka hans uttalande en smula, men utan framgång. Lilleman fortsätter: Ja, men du sitter i alla fall hela dagarna. Bibliotekarien verkade bli förnämrad och sa att så var det på en del jobb, att man satt mycket. Lilleman gav sig inte utan fortsatte: Tur att du får gå runt lite ibland, så du får röra på dig. Lyckligtvis så hade hon vid det ordnat en speldator åt grabben (fast jag undrade i o f om han var värd en..), så vi kunde gå därifrån innan han kläckte ur sig något annat käckt.

Jag hittade i alla fall en bok som passade mig; En lat mammas bekännelser. Så långt från supermorsor och P o P kläder man kan komma, eller i alla fall nästan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0