Coolhetsfaktor?

Sista året har jag successivt förvandlats, från sambon till bonusmamma - med allt vad det innehbär. Idag blev jag medveten om att jag lagt mig till med attribut som jag tidigare har klassat som i det närmaste fåniga. Det ena är barnsadel på cykeln - jättepraktiskt. Lilleman får åka mycket cykel med mig, utmärkt transportmedel. Tidigare har jag på något sätt sett barnsadel som väldigt vuxet och ansvarsfullt - nu cyklar jag runt med en och undrar ibland hur det gick till. En annan liknande sak är cykelhjälmen. Jag är cykelmänniska, tycker att det är utmärkt att bo i stan och kunna cykla dit jag ska, sommar som vinter. Först i år har jag skaffat mig cykelhjälm, det är faktiskt bara positiva saker med att ha hjälm - egentligen. Det sitter bara långt inne att erkänna det. En tredje sak är gummistövlar. Jag har använt kängor när det har varit blött ute, ansett att stövlar är överflödiga, eftersom jag inte är så ofta ute i skogen när det är blött. Nu är jag lycklig ägare till ett par gröna Tretorn, utmärkta när man ska till lekparken när det är blött. Tala om att man förändras...  Helt plötsligt har man blivit vuxen... eller?
image10

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0